חלק 1: זמן ותדירות
1. הזמן לעבודה
התייחסו לרשתות החברתיות כחלק מהאחריות שלכם כבעלי עסקים. קבעו משך זמן שנוח לכם לעבודה, בימים ובשעות שתחליטו. סמנו את זה ביומן, ובואו לעבודה. התלבשו כאילו אתם הולכים למשרד והתייחסו ברצינות לעשייה שלכם ברשתות.
קראו את המאמר שלי ״עבודה מהבית – הדרך לעצמאות״ שיתן לכם השראה
יש תוכנות רבות שעוזרות לנהל משימות כך שתוכלו לעבוד בצורה מסודרת. אני עובד עם Trello שעוזרת לנו בארגון המשימות שלנו. ניתן למצוא הדרכות רבות על טרלו גם בעברית ביוטיוב.
2. פעלו במסגרת הזמן שקבעתם
רשתות חברתיות הן משאבת זמן ובמקרים רבים המידע הרב והמגוון שזורם בהן ושלל האינטראקציות השונות שנוצרות במסגרתן עלולים לגרום לכם לבלות בהן זמן רב, הרבה יותר מפרק הזמן הרצוי מבחינתכם.
על מנת להימנע מבזבוז משאב יקר ערך זה, הקפידו לא לחרוג ממסגרת הזמן שקבעתם לעצמכם. בנוסף מומלץ בחום לכבות את ההתראות. אלה, בשילוב הסקרנות הטבועה בכולנו, הן אחד המוקשים העיקריים שמקשים עלינו את ההתנתקות מהרשתות החברתיות ואת ההתמקדות בעבודה.
3. שמרו על תדירות פרסום פוסטים רצויה – ועמדו בה
בלא מעט מקרים, ההתלהבות הראשונית גורמת לנו להרבות בפרסומים. ההמלצה היא דווקא להסתפק בפוסט אחד מידי כמה ימים בשלב ההתחלתי, ותדירות גבוהה יותר אחרי שכבר לומדים מה הגולשים אוהבים ואיזה תכנים מייצרים את האימפקט הרצוי מבחינתנו.
4. . סוף מעשה במחשבה תחילה
לפני שאתם צוללים אל הפעילות ברשתות החברתיות, השקיעו זמן ומחשבה בתכנון – כך שהאימפקט כתוצאה מהנוכחות שלכם במדיה החברתית יהיה מקסימלי.
5. בחרו את הרשת החברתית שמתאימה לכם
אל תתפזרו, חשבו, באיזו רשת כדאי להתמקד? בזו שאתם מעריכים כי רוב לקוחותיכם הקיימים והעתידיים נמצאים בה ושסיכוייכם לשפר את רווחיות העסק בזכותה הם הגבוהים ביותר.
הזמן שלהם הוא משאב יקר, נצלו אותו נכון.
חלק 2: הסתכלו מסביב
1. הפנו מבט החוצה
לעתים הנטייה היא להתרכז בעשייה שלנו ולהתעלם מכל השאר, אבל זו טעות. עקבו אחר אנשים מקהל היעד שלכם והראו להם שאתם מתעניינים בהם, הגיבו להם, עשו להם לייקים. זה יגרום להם להתעניין בכם בחזרה וזה יביא תנועה לעמוד שלכם. עשו לייק לקולגות, הגיבו על הפוסטים שלהם.
2. אתם חלק מקהילה
אל תהססו לשתף פוסטים של אחרים, זה מראה שאתם לא פועלים לבד, שאתם חלק מקהילה. אנשים מרגישים מוחמאים כשמשתפים פוסטים שלהם. אל תהססו לשתף אבל הוסיפו את האינפוט שלכם, את הסיפור שלכם.
3. לא מספיק לעשות Like
עשיתם לייק לעמודי פייסבוק? זה עדיין לא אומר שתראו פוסטים. סמנו See First לעמודים שאתם רוצים. איך מארגנים את כל העמודים שאתם רוצים שיהיו בעדיפות לצפייה? מחפשים את המשולש הקטן שבראש העמוד ולוחצים עליו. לוחצים על News Feed Preferences ואח״כ לוחצים על Prioritize who to see first
חלק 3: מי אוהב אותי?
1. יצירת אינטראקציה
מדיה חברתית היא פלטפורמה המיועדת לייצר שיחה עם הקהל. נצלו את האפשרות הזו, ופנו מדי פעם לעוקבים שלכם: שאלו מה דעתם על פרסומים מסוימים, שתפו אותם במתרחש בעסק וברעיונות חדשים, ונסו להביא לכמה שיותר תגובות ולייקים. כך, גם תגבירו את כמות החשיפה של כל פוסט בפני עצמו (בכל פעם שמישהו מגיב או לוחץ על פוסט, הוא נחשף לחלק מהחברים שלו), וגם תגרמו לקהל שלכם לקחת חלק בהתנהלות המותג.
בסיום כתיבת פוסט שאלות את עצמכם, מה יש בפוסט הזה שיכול לעודד תגובה. נסו לשאול כמה שיותר ״שאלות סגורות״– טיפ: שאלות “כן – לא” בדרך כלל מובילות לתוצאות פחות מוצלחות, וכמו כן מומלץ להמנע משאלות כמו “האם ניסיתם המוצר הזה והזה?”
2. שימו לב לתגובות
גם אם לא עודדתם אינטראקציה בעצמכם, סביר להניח שפוסטים שתעלו לרשת יקבלו תגובות מדי פעם. חשוב לקרוא את התגובות האלו, גם אם הן רבות מאוד. כך תוכלו להכיר טוב יותר את קהל היעד שלכם: מה הם רוצים, מה הם מבקשים או שואלים, ובעיקר, מה הם חושבים על המותג שלכם. יכול להיות שתיתקלו בשאלה חשובה, בתלונה על שירות או מוצר שסופק – מצב שבהחלט לא כדאי להשאיר ללא תגובה – ואפילו ייתכן שתמצא בין התגובות גם רעיונות טובים שלא חשבתם עליהם ויכולים לעזור בקידום המותג. אבל אל תכנסו לעימות דרך דיאלוג בתגובות, מאוד קל להיסחף, אבל זכרו שעוד אנשים מסתכלים וקוראים, נסו להיראות ״המבוגר האחראי״ בשיח ולשמור על טקסט חיובי.
3. השתמשו בהאשטגים ותיוגים
ככל שתשתמשו ביותר האשטגים תחשפו את הפוסטים שלכם ליותר עוקבים פוטנציאלים. כל מי שעוקב אחר ההאשטגים שתשתמשו בהם יוכל לראות את הפוסט שלכם. תגית היא כמו במה, ככל שתשתמשו ביותר האשטגים כל תופיעו על יותר במות.
למידע נוסף צפו בהרצאה שעשיתי למשווקים של חברת פוראוור: האשטג בפייסבוק – על מה ולמה?
4. תמונה שווה אלף מילים
אל תעלו פוסט פוסט ללא תמונה, אך שימו לב לזכויות יוצרים.
חלק 4: אתם אותנטיים?
1. אל תהססו להשמיע את הקול הייחודי שלכם
גם פעילות בעלת אופי עסקי צריכה להתאפיין בגוון אישי כשהיא מבוצעת ברשתות החברתיות. הגולשים מצפים לכך, ועל כן הקפידו לפרסם תכנים בהתאם לרוח העסק שלכם ולאני מאמין שלכם.
2. אתם לא צריכים להיות מושלמים
ויתור על הרצון לשלמות הוא קונספט מצוין בכל תחומי החיים, ובפרט כשמדובר בניהול מדיה חברתית. אל תהססו להציג עצמכם כ”בחורים החדשים בשכונה”, ללמוד מאחרים ולהקשיב למי שכבר צבר ניסיון בתחום.
3. אותנטי אך מקצועי
שמרו על עין ביקורתית פקוחה על כל דבר . זה טוב להיות אותנטי אבל לא טוב להיות שלוח רסן (״כי זו האמת שלי״), להיראות מוזנח (״כי ככה אני קם בבוקר״), להראות סביבת עבודה מבולגנת (״כי אף-אחד לא באמת מסודר״), תסתכלו על כל דבר לפני שאתם מציגים אותו וצאו מנקודת הנחה שכל מה שעולה לרשת נשאר בה גם אם תמחקו.
הסטנדאפיסטים הכי גדולים מתכננים כל פרט, ואם הפאנץ׳ שלהם ניראה לכם ספונטני זה כי הם תכננו אותו היטב.
4. שמירה על גיוון
להיות אותנטי זה לא אומר שאסור לכם להיות מגוונים, להפך, הקצב ברשתות החברתיות הוא מהיר, והגולשים מחפשים כל הזמן עניין חדש. לא כדאי לתחזק דף שחוזר על עצמו עם אותם העדכונים שבסופו של דבר ישעממו את הקהל. שלבו בפוסטים שלכם עדכונים בנושאים שונים, והיעזרו במבחר הסוגים שהרשת מאפשרת לך – טקסטים, תמונות, סרטונים ועוד.
אבל חשבו איך כל נושא מתחבר אליכם ואל ״הלמה״ שלכם…
5. ״הלמה״ שלכם
״הלמה״ צריך להיות מולכם בעבודה ברשת כי הוא יעזור לכם להתמקד ולהיות אותנטיים.
זכרו ש״אנשים לא קונים את מה שאנחנו עושים, הם קונים את הסיבה שאנחנו עושים זאת״
מי שמסביר את זה הכי טוב הוא סיימון סינק . קראו את המאמר שלי: מעגל הזהב של סיימון סינק .